#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

31 Disember 2013

2014: Perutusan Tahun Baru YAB. Perdana Menteri


Negara yang terus cekal menghadapi cabaran adalah negara yang ditakdirkan untuk mengecap kecemerlangan.

Hakikat ini menjadi lebih bermakna apabila tahun baru bakal tiba sekali lagi. Semangat kecekalan inilah yang akan menemani kita, dan memperkasakan kita dalam mengharungi masa hadapan. Dalam lembaran sejarah, kemenangan sentiasa berpihak kepada negara yang tabah, terus bersatu dan bersama-sama berusaha untuk menghadapi cabaran yang menguji mereka.

Benar, ketika Tahun Baru semakin hampir, kita bakal menghadapi pelbagai cabaran tersendiri, sama seperti generasi-generasi sebelum kita.

Ada yang berpendapat bahawa dugaan-dugaan kita dewasa ini adalah jauh lebih besar, ada pula yang berpendapat ianya tidaklah sehebat dulu.

Walau apa pun pandangan kita tentang hakikat ini, kita tidak boleh menyerah kalah. Kita harus terus mara ke hadapan dan menghadapi semua ini seperti yang kita lakukan sebelum ini dengan kesungguhan, keberanian dan solidariti.

Kita harus terus mempercayai diri sendiri, dan membuktikan kemampuan kita.

Jangan kita lupa bahawa pembangunan negara adalah tanggungjawab setiap individu di Malaysia. Ia tidak boleh diletakkan di atas bahu hanya seseorang individu atau sekumpulan individu semata-mata.

Ia adalah tanggungjawab setiap rakyat Malaysia tanpa mengira keturunan mahupun agama. Ini hakikat sejak zaman berzaman. Jika kita ingin berjaya, kita harus sama-sama berdiri dan memikul tanggungjawab ini. Jadikanlah ia sebagai misi peribadi kita.

Akhir kalam, saya mengambil peluang ini untuk menyeru setiap rakyat Malaysia agar melakukan apa yang selama ini kita laksanakan dengan baik. Bersama-sama memikul tanggungjawab peribadi untuk menjadikan negara kita lebih makmur dan harmoni.

Selamat Tahun Baru 2014.

Selanjutnya,
anda boleh baca dan ikuti perutusan penuh
 YAB PERDANA MENTERI 
sempena
Tahun Baru 2014
KLIK


Reaksi:

0 ulasan:

Catat Ulasan

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.