#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

30 December 2013

@SPADChannel : SPAD perkenal tambang fleksibel bas sekolah untuk kebaikan rakyat.


Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) akan terus melakukan sifat menang-menang kepada semua pihak. Lagipun SPAD tidak sesekali membuang unsur kebajikan dan bebanan kepada rakyat. SPAD akan mengimbangi kepentingan semua pihak tanpa menjejaskan kepentingan rakyat.

Terbaru, SPAD akan memperkenal mekanisma kadar bagi bas sekolah pada pertengahan tahun depan. Tambang fleksibel bagi keseragaman tambang bas sekolah dibandar dan diluar bandar dengan syarat perkhidmatan yang lebih berkualiti harus diujudkan. Pengusaha yang mahu menaikkan kadar tambang perlu memberikan perkhidmatan yang lebih baik.

Fungsi dan peranan SPAD adalah jelas. Yakni menambahbaik mutu perkhidmatan pengangkutan awam darat di Malaysia tanpa menjejaskan kepentingan rakyat.

Kita jangan cepat melatah yang bukan-bukan bila mendengar SPAD akan perkenalkan mekanisma Tambang Anjal pada pertengahan tahun depan. Ianya bukan helah menaikkan tambang bas sekolah tanpa mengambil kira kepentingan rakyat.

Jangan diikut mulut pembangkang. Seperti biasa la, kritikkan serta gosip liar terhadap segala perancangan, tidak ada yang betulnya bagi mereka.

Pendekatan rejim mereka memberikan subsidi RM300 dilihat langsung tidak mengambilkira mutu perkhidmatan bas sekolah. Itupun mereka hanya berjanji sahaja, Kerana setakat ini belum nampak pun mereka telah melaksanakannya.

Kerajaan BN tak zalim. SPAD juga tak zalim. Dan kezaliman bukan peel kelaziman BN pun. Yang menuduh kerajaan BN zalim ialah puak-puak anti BN. Mereka membutakan hati mereka dari melihat kebaikan-kebaikan banyak BN. Ramai tidak tahu akan kewujudan bas GO-KL yang percuma disekitar bandaraya Kuala Lumpur. Adakah perkhidmatan percuma itu satu kezaliman kepada rakyat?

Kita tidak perlu menjadi prejudis terlampau dan melampau-lampau dalam hal ini keatas SPAD dan kerajaan BN. SPAD tidak akan sesekali melakukan kezaliman keatas rakyat melalui mekanisma Tambang Anjal nanti.

Untuk bersama SPAD... KLIK SINI.

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.