#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

20 December 2013

Selangor Naik Hargaaa... Ok pulak!


Semalam Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim mengakui sendiri yang kerajaan negeri Selangor tidak boleh berbuat apa-apa bagi membuat keputusan berkenaan dengan isu kenaikan tol ini kerana katanya hanya BOD yang mewakili kerajaan negeri berhak membuat keputusan.

Sebab itu Noh Omar suruh PR Selangor beli saham atau keluar sahaja dari 30%saham kerajaan Negeri Selangor semalam tapi Malaysiakini kata Noh tak prihatin,tak prihatin TOYA NYA tak prihatin huuhuuuu...

Kerajaan negeri Selangor melalui anak syarikatnya seperti PKNS dan Kumpulan Perangsang Selangor (PKS) mempunyai 30% saham dalam setiap konsesi lebuhraya seperti,Grand Saga dan Sprint.

Jadi di mana yang dikatakan kerajaan persekutuan punyai kuasa dalam isu kenaikan harga tol di Selangor?


Minta tolong sama itu Khalid Gagap, minta dia turunkan harga tol jangan asyik sibuk jaga tepi kain orang sahaja sedangkan kain sendiri melopong,apa pentaksub Khaled tido ni dah takda keja lain ker?

Jadi,kesimpulannyaa isu menuding jari kepada kerajaan persekutuan ini sebenarnya hanyalah untuk meletakkan kesalahan yang mereka buat sahaja dan jika kita selidik kes yang sama juga berlaku berkenaan isu air di Selangor, hakikatnya PM nak ingatkan supaya rakyat Selangor jangan mudah percaya persepsi buruk yang cuba di mainkan oleh pihak pembangkang.


Admin PM rasa isu ini sengaja di hangatkan sahaja demi menutup aib berhubung kenaikan gaji Khaled Tido serta adunnya yang naik sehinggakan 373 peratus dan berhubung kenaikan 400peratus cukai Lesen Perniagaan di MPSJ sahaja dan terbaru kes SPRM akan siasat rasuah curi pasir besar besaran bernilai kerugian jutaan ringgit.




0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.