#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

31 December 2013

HIMPUNAN GULING KERAJAAN: @zahid_hamidi Menteri KDN bersuara... KLIK baca ni!


Kita dapat dengar bermacam-macan tanggapan dari pelbagai pihak terhadap Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi apabila dikatakan mendiam diri tanpa memberikan sebarang kenyataan terhadap puak-puak anti kerajaan yang menganjurkan himpunan haram mengulingkan kerajaan, sebelum ini.

Kali ini kita sama-sama ikuti kenyataan beliau seperti di bawah:


Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi (gambar) menyifatkan cubaan pembangkang menggulingkan kerajaan yang dipilih secara sah oleh rakyat dengan cara demonstrasi haram pada malam sambutan Tahun Baharu 2014 sebagai tindakan subversif.

Sehubungan itu beliau menegaskan, Kementerian Dalam Negeri tidak akan membenarkan budaya subversif politik ciptaan pembangkang daripada terus menular pada masa hadapan kerana keselamatan negara dan kepentingan rakyat terbanyak perlu diutamakan kerajaan.

"Atas dasar ini, Kementerian Dalam Negeri tidak akan berkompromi soal keselamatan rakyat terbanyak yang cuba diperjudikan pihak pembangkang melalui demonstrasi jalanan pada malam sambutan Tahun Baharu 2014, bertujuan mencetuskan suasana huru-hara.

"Jadilah pembangkang yang bertanggungjawab dan jangan cuba menangguk di air keruh. Mereka perlu hentikan segera budaya politik (subversif) ini. Hormati sistem demokrasi yang menjadi amalan negara kita," katanya dalam kenyataan perutusan Tahun Baharu kementerian itu di sini hari ini.

Dalam pada itu, Ahmad Zahid menggesa rakyat supaya menjadi masyarakat yang bertanggungjawab dan jangan membenarkan diri diperalat pihak pembangkang kerana sebarang ketidakpuasan hati terhadap kerajaan boleh disalurkan melalui jalan yang betul.

"Jadilah rakyat yang bertanggungjawab dan bersama-samalah kita memelihara nikmat keamanan tidak ternilai ini kerana kemajuan negara kita hanya akan tercapai jika keharmonian ini kekal. Jangan benarkan diri kita diperalatkan pihak tidak bertanggungjawab," jelasnya.

Beliau seterusnya memberi jaminan bahawa Kementerian Dalam Negeri akan terus memperkasakan semua agensi di bawah kementerian itu bagi memastikan rakyat mendapat perkhidmatan terbaik pada masa hadapan, khususnya dalam aspek keselamatan.

ARTIKAL TERDAHULU: KLIK SINI


0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.