#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

27 December 2013

#flashmob : Pembangkang Gagal Lagi... KLIK baca ni!


Satu Lagi Program FlashMob Pembangkang GAGAL

Bertempat di beberapa lokasi di sekitar Kuala Lumpur, telah diadakan satu #flashmob bagi membantah kenaikan tarif elektrik yang dikatakan bakal membebankan rakyat. Program yang dipercayai anjuran pakatan pembangkang itu turut dihadiri oleh pimpinan dari Pas Wilayah Persekutuan.

Selain itu, pihak penganjur turut menyediakan petisyen kononnya untuk ditandatangani oleh orang ramai sebagai tanda sokongan terhadap program yang djalankan. Menurut salah seorang ahli jawatankuasa penganjur yang ditemui, mereka menjangkakan sebanyak 10,000 tandatangan dapat dikumpul dan akan diserahkan kepada pihak menteri yang bertanggungjawab menjelang acara kemuncak yang akan diadakan pada malam sambutan tahun baru.

Program yang bermula dari 5.00 petang itu, berakhir pada jam 7.00 petang di beberapa lokasi LRT antaranya Stesyen Masjid Jamek, Damai, Keramat, Segambut, Kampung Baru, dan Bangsar.

Namun yang paling menarik ialah, program tersebut GAGAL mendapat sambutan seperti yang dharapkan. Menurut pemerhati yang hadir di program tersebut, hanya sekitar 50-70 orang warga kota sahaja yang berminat untuk menandatangani petisyen yang disediakan oleh pihak penganjur itu.


Lebih malang lagi, petisyen tersebut langsung tidak menepati seperti kebiasaanya. Ini kerana mereka yang ingin menurunkan tandatangan, tidak perlu mengunakan nama sebenar, nombor kad pengenalan dan sebagainya. Dalam erti kata lain, sesiapa sahaja boleh menurunkan tandatangan dan orang yang sama boleh mengunakan pelbagai nama dengan berulang kali.

Menarik bukan! Ini bermaksud pengajur cuba menipu orang ramai kononnya program yang dianjurkan mendapat sokongan. Ertinya walaupun mereka hanya mampu mengumpulkan 500 tandatangan, namun ada kemungkinan wujud penipuan bagi memastikan kononnya ia mendapat sambutan.

Kesimpulannya, selepas GAGAL merampas pentadbiran Putrajaya di dalam pilihanraya umum yang lalu, pembangkang tidak lagi mendapat sokongan rakyat secara keseluruhan. Malah pelbagai penipuan pembangkang khususnya Anwar Ibrahim di dedahkan kepada umum, rakyat semakin hilang kepercayaan terhadap mereka.

Maka untuk mengembalikan keyakinan rakyat, mereka perlu mementaskan dram penipuan yang baru, bagi memastikan sokongan dapat diraih kembali. Namun bak kata orang dulu-dulu, mana mungkin rakyat tertipu lagi.

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.