#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

2 December 2013

Maaf 'kucing kurap' semata-mata kerana Karpal Singh. KLIK baca ni!


Anggota Parlimen DAP, Jeff Ooi Chuan Aun semalam buat permohonan maaf dikatakan secara terbuka kerana menggunakan gelaran ‘kucing kurap’ beberapa pegawai Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) pada 16 Nov lepas.

Itu pun setelah digesa berbuat demikian oleh Karpal Sing.

Beliau yang bangun selepas Karpal selesai berucap kemudian memohon maaf secara terbuka dan menyifatkan pemohonan maaf itu dibuat kerana menghormati kehendak karpal.

“Saya akan ikut apa sahaja yang diminta Karpal Singh, ‘the Lead Tiger said dan the Little Tiger will follow” (Bapak Harimau suruh, Anak Harimau ikut sajalah),” katanya.

Ooi kemudiannya bersalaman dengan Karpal Singh dan disambut dengan tepukan dan sorakan daripada 659 perwakilan yang hadir pada konvensyen yang beliau hadiri semalam.


MP: Kalau dilihat cara Jeff Oii ni mohon maaf, kompom takdenya ikhlas. Mohon maaf dengan Karpal Singh @ memang ikhlas memohon maaf kepada yang telah dia hina. Nampak gaya kalau tak kerana Karpal Singh.. Dia akan kata, "Gi mampos la kau kucing kurap..." Tak ke gitu?

Persoalannya apakah cukup sekadar permohonan maaf dalam konvensyen DAP?
Letih laaa!

LetihJeff Oii tidak sedar, bukan hanya pihak MPPP saja yang marah dan tidak berpuas hati... Malah, rakyat Penang khususnya orang-orang Melayu turut kesal dengan celaan serta hinaan yang telah beliau lafazkan...
Selanjutnya KLIK SINI.



0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.