#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

26 Disember 2013

HANGATTT!!! Cerita RM3000 jadikan bendera PAS pembalut keranda..? KLiK baca ni!


Semalam, hangat tersebar di laman-laman maya berita mayat Ketua Wanita Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) Cawangan Taman Sentosa, Letchumany a/p Maniam yang mati akibat kemalangan motosikal di Kelang kerandanya dibalut bendera PAS semasa upacara pengkebumian dijalankan.


Bermacam-macam cerita serta alasan dapat di dengar dan telah mereka katakan...

Ada yang kata, si mati kononnya begitu sayangkan perjuangan PAS hingga meninggalkan wasiat kepada keluarganya agar membalut bendera PAS pada keranda mayatnya bila mati.


Namun sebaliknya, menurut dari satu sumber MP terima...

Kejadian dipercayai berpunca dari Ahli Parlimen (PAS) Kota Raja, Dr. Siti Mariah Mahmud memberi sumbangan 3000 ringgit untuk urusan pengkembumian yang membuatkan pihak keluarga si mati beria-ia meletakkan bendera PAS pada keranda...

Dr. Siti Mariah Mahmud.

Khabarnya, si mati juga adalah orang yang disukai oleh Dr. Siti Mariah.

Iyalah... Biar pun apa tujuan dan alasan oleh keluarga si mati... Takkan bendera parti pun di biarkan jadi pembalut keranda... Ok ke?



Memang kalau diikutkan pada isu-isu PAS yang telah lepas, bagi MP ia bukanlah menjadi perkara pelik untuk diperkatakan. Sampai ketahap “berbogel” pun sanggup hanya kerana nak menjaga sangat hati kerabat mereka didalam pakatan pembangkang tu.

Slogan negara Islam dibiarkan diliwat bangsa lain semata-mata kemarukkan undi dan kuasa.

Agama selamba di lelong... Maruah merata di gadai. Nak hormati bendera parti? Dah tentu jauh sekali.

MP bayangkan, kalaulah bendera UMNO berlaku sebegitu... Jawabnya sampai PRU14, gambar ni akan dijadikan modal.

'PAS For All' lah katakan... Kihkihkihhhh!!!

Reaksi:

2 ulasan :

  1. kan dh cakap..parti berkaitan kerajaan mana leh buat mcm mereka buat...salah katanya...

    ingatkn keranda mualaf...beria-ia letak bendera pas...

    -smh-

    BalasPadam
  2. Nik Ajiz dah jamin keling harbi ni akan masuk syurga, jangan pertikai lagi nanti N.ajiz tak bagi syafaat kat padang masyar nanti naya.

    Bagus bertakebeerlah semua orang PAS.

    BalasPadam

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.