#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

4 December 2013

USTAZ KAZIM: Perlantikan MT Najib di tolak.


Pendakwah terkenal Ustaz Mohammad Kazim Elias menolak pelantikan sebagai Anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno kerana mahu menjadi pendakwah yang boleh bergerak bebas dalam usahanya memartabatkan perpaduan umat Islam negara ini.

Ketika mengumumkan keputusan itu di hadapan 2,000 orang yang menghadiri ceramahnya di Taman Ria di sini malam Selasa, pendakwah itu berkata beliau juga mahu menumpu pada sekolah yang ditubuhkannya, Pusat Pendidikan Al-Barakah di Jalan Maxwell, Ipoh.

"Saya tidak mahu dilabel oleh orang ramai mendapat bantuan Umno dengan menerima jawatan MT," kata Mohammad Kazim yang menemui Datuk Seri Najib Tun Razak Isnin lepas selepas perdana menteri dan presiden Umno mengumumkan pelantikannya itu baru-baru ini.

Mohammad Kazim berterima kasih atas tawaran perdana menteri itu namun tetap dengan keputusannya untuk tidak menerimanya.

"Saya dah bercakap dengan perdana menteri... Selanjutnya KLIK SINI.

ARTIKAL BERKAITAN: KLIK SINI


1 comments :

  1. Ramai yang faham mengapa Ustaz Kazim tak dapat menerima perlantikan ke MT UMNO. Fikirkanlah kalau teguran yang sedikit iaitu menyarankan supaya Rosmah Mansor memakai tudung pun susah nak dipenuhi oleh PM. Macamana dengan teguran-teguran lain yang lebih besar yang bertujuan menmertabatkan Islam, dapatkah PM memenuhinya.

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.