#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

11 July 2011

Anwar, Hadi Beri Amaran Keras. Akan Ada Lagi Rusuhan... Klik tengok sini...


Sebaik sahaja Hadi Awang dibebaskan selepas di tahan, beliau telah
naik berang dan mengeluarkan amaran kepada kerajaan bahawa
Bersih 2.0 hanyalah permulaan dan perancangan yang lebih besar dan ganas akan di adakan selepas ini.
Kata Hadi;
"Kita memberi amaran kepada kerajaan BN, bahawa ini mukadimah kepada kebangkitan rakyat dan jika sekiranya mereka tidak sedia membuat perubahan kepada pilihanraya dan demokrasi, bantahan dan kebangkitan lebih besar boleh berlaku bila-bila masa sahaja dan tidak semestinya sebelum pilihanraya, tetapi juga selepas pilihanraya. Kita tunggu dan lihat respon kerajaan,"


Lihat amaran keras Hj. Hadi di sini: KLIK

Anwar Ibrahim berucap pada majlis dialog profesional muda di Petaling Jaya petang ini sehari selepas perhimpunan Bersih 2.0.


Anwar juga memberi amaran yang sama bahawa satu Revolusi Bunga Raya’ akan di adakan selepas ini. Anwar kali ini mengapi-apikan dengan berkata ketegangan kaum juga meningkat.

“Kita tiada keyakinan ke atas kerajaan jadi adalah penting bagi Najib mempertimbangkan dengan serius,  kita dekat dengan (satu revolusi) ” kata Anwar sambil menambah ketegangan kaum juga meningkat

“Najib selaku perdana menteri seharusnya, mendengar dan tidak terlalu angkuh dengan menggunakan kekerasan menerusi pasukan polis”

“Rakyat sudah tidak sabar.  Mereka telah menyerahkan memorandum malah mereka juga telah menghadap Agong.  Apa lagi mereka boleh lakukan? ”


Anwar juga tidak menolak kemungkinan akan diadakan satu lagi perhimpunan selepas kejayaan mengumpulkan ribuan penyokong Bersih 2.0

“Kami belum membincangkan perkara itu (Revolusi)  tetapi kami tidak menolak opsyen-opsyen kami ” katanya KLIK

Sumber: HHalem

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.