RM2.6 wang 1MDB?

11 Julai 2011

Perhimpunan selesai, timbul batang hidung Nik Aziz... Tengoklah ni!



Nik Aziz mempersoalkan tindakan polis menyekat kebebasan demokrasi dengan menghalang Gabungan Pilihan Raya Adil dan Bersih (Bersih 2.0) daripada mengadakan perhimpunan secara aman di ibu negara semalam menuntut satu sistem pilihan raya yang adil dan bersih.

“Kenapa polis nak sekat? Yang datang semalam adalah orang yang meminta pilihan raya yang bersih, Saya nak ceritakan di sini, semenjak saya sertai pilihan raya dari tahun 1967 sehingga sekarang, saya tak pernah rasakan pilihan raya di Malaysia merupakan benar-benar pilihan raya...


“Kerana ada yang berasuah, ada ugutan. Macam kerja budak-budak,” kata Nik Aziz


Selain itu, Nik Aziz menambah, kononnya Bersih 2.0 merupakan satu gabungan yang berusaha untuk mencari orang yang benar-benar layak menjadi pemimpin melalui pilihan raya.


“Kita nak pilihan raya yang bersih... jangan ada rasuah. Kalau dirasuah, menang pun tak boleh dibawa bekal ke syurga. Biarlah kita ini hidup berbeza dengan orang barat yang hidup semata-mata untuk dunia dan tidak memikirkan tentang akhirat,” ujarnya.


Nik Aziz  hari ini berkata sejak menyertai pilihan raya lebih empat dekad lalu, beliau tidak pernah merasai satu persekitaran pilihan raya yang benar-benar bersih di negara ini, walaupun dapat memerintah Kelantan buat sekian lama...

Sumber: MI

KATA KAWAN:
Nik Ajis ni sedar ke tidak apa yang di bebelkan ni... Pergi ke perhimpunan tu pun tidak... Pandai menghasut orang pergi ke perhimpunan..Lepas tu blah, ularmak ni...
Reaksi:

1 ulasan :

  1. Apeke jadah nya org tua nyanyok ni? Siang2 dah cabut lari pastu nak mengutuk lak! Poorah!! Aku pikir dia takut klu dia ikut demo bersih mesti tergolek dog d hambat FRU. Takut mati ke? Dosa2 ko pada rakyat Malaysia esp Kelantan tak tertnggung ko bila mati nanti wahai Nik Najis! Dah terlalu banyak umah ko dah pesongkan. Mati ko nanti, pasti kubur berasap!!!!! Malaun betul!!!

    BalasPadam

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.