RM2.6 wang 1MDB?

5 Julai 2011

BERSHIT 2.0: Hajat yang menipu...Jaga-jaga!!!


Apa yang semua ketahui, perhimpunan dan perarakan Bersih 2.0 yang bersungguh sangat nak di buat kat tengah-tengah  Bandaraya Kuala Lumpur itu bertujuan untuk menyampaikan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong.

Tapi mendapat bantahan dari pelbagai pihak... Bermacam-macam pandangan serta nasihat di berikan. Antaranya, ada lah lebih baik di buat dengan cara mengadakan temujanji dan menyerahkan memorandum tu secara terus daripada mengujudkan perarakkan beramai-ramai yang boleh mengundang bahaya terhadap sesetengah pihak...

Sebaliknya, semua cadangan dan pandangan di tolak mentah-mentah... Nak berarak juga di jalanraya...  

Setelah mendengar titah Tuanku dan sedar rancangan berdemo tu seperti tak dapat sokongan kerana penyokong dah mula takut untuk hadirkan diri...


Boleh pulak jumpa Yang di-Pertuan Agong untuk mohon perkenan untuk menentukan cara mana demo yang dirancangkan tu boleh di jalankan...


Apa erti semuanya itu? Kan lebih baik memorandum Bersih tu terus diserahkan sahaja ketika mengadap Baginda tengahari tadi dan apa perlunya demo diteruskan di stadium pulak? 

Apa hajat sebenarnya ni???

Adakah kerana nak tutup malu kerana gagal menepati matlamat menghuru-harakan negara, maka buatlah di stadium tempat yang dicadangkan Datuk Seri Najib..... Macam tu?

Maka berlonggoklah puak-puak pakatan haram ni untuk menyalak di stadium bersama kuncu-kuncu yang lain ... Sekadar untuk melepaskan gian hendak berdemonstrasi.




Reaksi:

0 ulasan:

Catat Ulasan

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.