#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

12 Julai 2011

BERSIH desak Suruhanjaya Siasatan Diraja ditubuhkan


BERSIH 2.0 mendesak supaya Suruhanjaya Siasatan Diraja ditubuhkan segera bagi meneliti secara keseluruhan sistem pilihan raya di negara ini.

Pengerusinya, Datuk Ambiga Sreenevasan, berkata suruhanjaya itu seharusnya dianggotai oleh mereka yang mendapat kepercayaan rakyat.

“Usaha Bersih 2.0 tetap diteruskan, kami percaya langkah terbaik untuk terus maju adalah dengan menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja, yang mana ahli-ahlinya dipilih dan diterima oleh rakyat.
“Apa yang penting suruhanjaya ini perlu ditubuhkan sebelum berlangsungnya Pilihan Raya Umum ke-13,” katanya pada sidang media di sini, sebentar tadi.

Sumber: BHarian Online
Reaksi:

2 ulasan :

  1. > sebelum tuntut nak tubuh suruhanjaya ni...apakata anbabigay desak kerajaan tubuh suruhanjaya kes video anuar dulu!!!

    BalasPadam
  2. biasa lah depa ni...cakap berbelit2 sampai da terbelit pun nak belit lagi...

    sblm ni sibuk perjuangkan antirasuah...BPR yg da jadi SPRM...pertingkatkan tenaga kerja bla bla bla....tp bile org2 depa mula ditangkap dan disoal siasat...mula lah pertikaikan plak....

    sblm ni sibuk ckp pasai ketelusan SPR...kerahsiaan pengundi...SPR siap sediakan kotak undi yang 'transparent' lagi....kertas undi plak da tak dak no bil (padahal punyer lah ramai kakitangan awam yg sokong pembangkang sblm ni...tak plak dihentikan perkhidmatan hanya sbb undi)....bla bla....skrg ni depa nak paksa rakyat pilih depa untuk terajui negara...giler ke ape..?

    depa dok lorat ckp tu ckp ni...setakat nak hantaq memo...'berarak' sambil jaja cerita sampai mereka2 dan memfitnah2 ni kenapa..?

    kalau rasa 8 tuntutan tu penting sgt...jadikan ianya manisfesto pilihanraya depa yang dok berubah2 tu.....

    n by the way...suruhanjaya punyer keputusan akan dihormati ka..? mcm kes teoh beng hock tu....n lain2...da depa kata rasional permintaan depa ni sbb panel2 tu bebas kan....

    depa ni tahap gaban punyerr gileerrr biolll!

    BalasPadam

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.